alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Meriva A FL 1.6 16V Twinport ECOTEC (105KM)

Opel Meriva A FL 1.6 16V Twinport ECOTEC (105KM)

Wyświetleń: 911

Dane techniczne

Opel Meriva A FL 1.6 16V Twinport ECOTEC (105KM)
Pojemność [cm3]1598
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]150
Rodzaj wtryskuwielopunktowy
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna [km/h]180
Przyspieszenie [s] (0-100 km/h)13

Lata produkcji: 2006-2010

Nadwozie:

  • minivan

Segment:

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

8.8l6.7l5.5l

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana oleju30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządu150.000km lub 10 lat

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 16V9013013.96.4
1.8 16V12516511.37.9

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów 2):
(8.5)
Trwałość silnika
9.0/10
Niezawodność auta
9.0/10
Spalanie benzyny
7.5/10
Koszty utrzymania
8.5/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Spalanie według użytkowników

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

10.5l8.5l7.0l

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Zbyszek13.11.2017

Polecam!

Meriva 1.6 Twinport 2007r
Średnia ocena:
(7.3)
Trwałość silnika
8.0/10
Niezawodność auta
8.0/10
Spalanie benzyny
6.0/10
Koszty utrzymania
7.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

10.0l9.0l8.0l

Opinia:Silnik przyzwoity, przyzwoite osiągi.
Problematyczny jest kolektor dolotowy Twinport. Po przebiegu 120 tys. niemal na pewno sprawi problemy. Nie ma dobrego sposobu jak to naprawić. Wymiana kolektora - 2500 pln. Regeneracja 1000 - działa na krótko. Jedyna metoda to chyba usunięcie klap z kolektora i grzebanie w oprogramowaniu celem wylogowania klap, i poprawienia dawki paliwa na średnim obciążeniu.
Zalety:Tani, łatwa eksploatacja
Wady:System twinport - awarie. Zawór EGR - awarie.
Waldek12.10.2016

Polecam!

mera 2007r przeb. 170tys
Średnia ocena:
(9.8)
Trwałość silnika
10.0/10
Niezawodność auta
10.0/10
Spalanie benzyny
9.0/10
Koszty utrzymania
10.0/10

Spalanie według użytkownika

Spalanie

MiastoŚrednieTrasa

11.0l8.0l6.0l

Opinia:W domu jako drugi samochód do sklepu dzieci do szkoły,na zakupy,jest idealny pakowny i bezawaryjny.Mamy go juz 5 lat zrobilismy nim 60 tys/km i po za zwykłym serwisem plus opony tarcze,klocki i kable nie było robione razem do kupy to może kosztowało 1000zł . Sam silnik jest wystarczający ładnie pracuje co do przyspieszenia jest wystarczające nie ma na co narzekać .jedyny mankament to twardość samego zawieszenie ro taki mały minus ale zawieszenie jest bardzo trwałe.Polecam
Zalety:trwałość,silnik,zawieszenie,dużo miejsca w aucie,widoczność zero awarii
Wady:spalanie w mieście zbyt duże nawet 12 l na krótkich odcinkach

09.03.2017GrzegorzPolecam!

Silnik Z16XEP w moim przypadku napędza Vectrę C, więc ma co robić i stąd mizerne osiągi. Przy rozsądnej jeździe odwdzięcza się rewelacyjnie małym spalaniem (w trasie nie jest wyzwaniem 5.5l na setke co na Vectrę C IMHO jest bardziej niż OK!). Obecnie na blacie 216kkm i silnik powoli zaczyna konsumować olej co biorąc pod uwagę że to ECOTEC raczej nie dziwi. Ubytki oleju na szczęście dają sie przewidzieć - po wielodniowej jeździe miejskiej wypad za miasto i po 500km w trasie ubytek 300-400ml oleju jest jak w banku. W celu ograniczenia zużycia oleju przeszedłem na 5W40. Jeśli poźną jesienią stwierdzicie, że silnik coś dziwnie długo się nagrzewa to znak, że już czas na wymianę termostatu. TwinPort na razie działa OK! Poza tym jestem ogólnie całkiem zadowolony z silnika. Po 140kkm został zagazowany i po jakichś dwóch latach zacząłem permanentną walkę z awariami układu paliwowego. Awarie pompy paliwa, uszkodzenia przewodu paliwowego w zbiorniku, uszkodzone wtryskiwacze benzynowe, wypadanie zapłonów to chleb powszedni. Ale paradoksalnie, przy nabraniu wprawy, są to awarie banalne do usunięcia i co ważne tanie. Co do polecenia go do przeróbki na LPG - po pierwsze ma szklankową regulację luzu zaworowego (za mną już jedna regulacja - na szczęscie można ją przeprowadzić metodami garażowymi więc jest tanio) a dwa bardzo delikatny układ zapłonowy i paliwowy. Po wymianie uszkodzonej listwy wtryskowej beznyny stwierdzam, że konieczność pracy pompy paliwa w celu chłodzenia wspomnianej listwy to w Z16XEP bzdura - stąd uważam za niegłupi pomysł montażu wyłącznika pompy. Z drugiej strony ważna jest konieczność regularnej pracy wtryskiwaczy i samoczyszczenia ich końcówek wraz z kanałami dolotowymi z syfu olejowego (w moim przypadku całkowicie przytkał się 4ty wtryskiwacz).

12.10.2016Waldek Polecam!

5 lat w rodzinie i zero problemów,jak dla mnie silnik super dobrze się zbiera dobre przyspieszenie.Miałem problem z kablami i to wszystko co mnie spotkało zlego przy tym silniku.Uważam że jest trwały,dynamiczny i bezawaryjny .

Najbardziej awaryjna część

Silnik
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
Rozrząd
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Elektronika
zagłosuj
Inne
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3