Silnik 1.2 16V DualJet K12C dodano: 10.12.2017

Silnik rewelacyjny pod względem spalania: w zimie w mieście na krótkich dystansach (5km do pracy) średnio 5,5 l/100km. Cichy, żadnych wibracji, wystarczająco dynamiczny dla auta ważącego ok. 900kg (nowe Baleno). Ze względu na konstrukcję potencjalnie bezawaryjny przez długie lata.

Silnik 1.5 16V VVT-i 1NZ-FE dodano: 10.12.2017

Mam ten silnik w Yarisie od 7 lat auto drugie w rodzinie użytkowane na dojazdy do pracy i czasami jakaś tras.Kupione z przebiegiem 120 tys obecnie 190 tys przez ten czas żadnych poważnych awarii nie było,drobne wymiany zużytych elementów,alternator,chłodnica i cewka ale to sprawy groszowe.Silnik i jego podzespoły bezawaryjne auto pali czy to zima czy lato bez najmniejszych problemów.Jest bardzo dynamiczny mocy ponad stan,łatwość wyprzedzania bezproblemowe,start ze świateł itd Spalanie na poziomie 7 l a na trasie 5.5l.Auto i silnik jest warty polecenia

Silnik 1.8 16V QG18DE dodano: 09.12.2017

Silnik katastrofalny! Almera kupiona nowa w polskim salonie, od nowości pochłaniał olej bez umiaru... a po przebiegu 60tys km (!) ROZCIĄGNĄŁ SIĘ ŁAŃCUCH ROZRZĄDU! Gaśnięcie silnika, trzepanie, rzegot na wyższych obrotach, brak mocy... choć po ponownym zapaleniu część objawów ustawała, co tym bardziej utrudniało orientację w sytuacji. No i CHECK - raz się zapalał, raz gasł... W efekcie wymiana zestawu łańcucha (tak, cały zestaw z kołami!) to był koszt ponad 3tys zł, w aucie niespełna rocznym! Po latach wiadomo, że WSZYSTKIE silniki na to padły! A jeżeli jeszcze nie padły, to mają objawy i padną... Omijać ten szmelc! Poza fatalnym silnikiem auto wyjątkowo nieodporne na korozję, rdzewiało w ogrzewanym garażu :-( Plus tragiczne materiały wnętrza, obszycie foteli to kpina... Radio firmowe? Kpina. Bram maty wyciszenia maski oraz klapy bagażnika! Całe to auto to hańba dla Japończyków... :-/

Silnik 1.5 16V QG15DE dodano: 09.12.2017

Bzdury tu piszecie... Ten motor to KATASTROFA! Hańba dla japońskiej myśli technicznej...! Nie dość, że bierze olej nałogowo od nowości, to akcja z łańcuchem rozrządu wygląda wręcz na celowe działanie. Kto to słyszał, żeby łańcuch się rozciągnął?? A w Almerze to STANDARD! Każdy egzemplarz to ma, zarówno 1,5 jak 1,8. Uwaga: z okolic łańcucha nie dochodzi żaden odgłos, jest cisza, a CHECK się zapala. OBD pokazuje błąd czujnika wałka, więc najpierw mechanik mówi żeby jego wymienić. Po wymianie chwila "spokoju"... i od nowa CHECK... A potem wymiana ZESTAWU łańcucha: kółka, ślizgi, napinacz itp... czyli 1000zł! samego łańcucha nie dostaniesz choćbyś pękł, bo złodzieje od części znają temat i wciskają "zestaw". A tymczasem sam łańcuch do N15 kosztuje 60zł... Omijać to auto, bo ma jeszcze cała masę innych, wkurzających wad! Szmelc!

Silnik 2.0 8V F3R dodano: 09.12.2017

Dobra, trwała jednostka. Może poza cewkami. Miałem ją w Espace III i choć miała do tego auta za mało mocy, to jeździło się dość fajnie i spalanie LPG nie wykraczało poza 10 litrów. Założyłem sekwencję LPG po 250tys km, współpracowało wszystko świetnie... Ale uwaga! Luzy zaworowe ustawiane na płytkach! Efekt: po 50tys km na LPG zaczęły się szybko wypalać gniazda zaworowe :-/ Przeoczyłem, a potem już było za późno - stały regres. Gaśnięcie na zimnym, nierówna praca itp... Pilnować! Choć prawda jest taka, że "do końca" palił od strzału i choć czasem prychał i trzepał to zawsze do domu dociągnął, nawet z bardzo daleka. Zawsze... Szacun ;-)

Silnik 2.0 16V 3S-FE dodano: 09.12.2017

Bezwzględnie genialny motor, mistrzostwo świata! Miałem ten silnik w Avensis i Rav4, oba zagazowane LPGTech (sekwencja). Ave zrobiłem 250tys, a Rav4 prawie 80tys (najczęściej coś ciągnąc). Nie do zabicia! Ave Combi paliło ok 8 litrów LPG, a RAV4 na pusto ok 10-11, a z campingiem 13-14. Silnik bezkolizyjny! Raz pękł mi pasek w Rav4 (na wakacjach) - koszt paska 70zł i wymiana 2 godziny na parkingu... Absolutnie mistrzowski motor, legenda...

Wybierz najlepszy typ silnika

TSI
zagłosuj
T-Jet
zagłosuj
THP
zagłosuj
TCe
zagłosuj
EDIT
zagłosuj
EcoBoost
zagłosuj
i-VTEC
zagłosuj
GDI
zagłosuj
SkyActiv-G
zagłosuj
MIVEC
zagłosuj
DIG-T
zagłosuj
VVT-i
zagłosuj
Suma głosów: 1236