Silnik 2.0 16V EW10 A dodano: 16.02.2019

Citroen c8 kupiony i zagazowany przy 138000km (podobno choć miewam wątpliwości) dziś 345000km do dziś żadnych problemów z silnikiem i osprzętem, Pali bez problemu jedynie w stosunku do poprzednika z silnikiem 136km ( który przejechał 470000 i jako w pełni sprawny zmienił właściciela ) zużywa wyraźnie więcej oleju tj ok 0,4l /1000km

Silnik 1.6 16V K4M dodano: 16.02.2019

Zadowolony, wiem co znaczyło kupić 1.6 16 bez turbo (silnik bez awarii lecz mało dynamiczny) proszę nie oczekiwać cudów w kwestii dynamiki . Spalanie zależne od jazdy bo nawet 8l lpg -jazda bardzo spokojna ,średnio 9,5-10l . Mocniej wcisniety pedał 12l, nawet 14l (1200km jazda na wakacje ponad 150kmh załadowany) Dobra instalacja lpg, brak problemów . Rozrząd uważać warto, kolega ma ten silnik w lagunie 2005 i 140tys ma najechane przez 14 lat (bez awarii)- koło faz nie raz nie pozwala odpalić auto z 1 strzału lecz łapie na 2 -3ci strzał zawsze. Miałęm to przy 60tys, raz na mięsiać nie łapał za 1 razem. Więc wymieniłem koło zmiennych faz plus rozrząd, kolega jeżdzi jak jeżdził do dziś a laguna królową lawet. Jak dbasz , tak masz?

Silnik 1.0 12V TSI / TFSI EA211 dodano: 15.02.2019

Opisuję tylko w kontekście silnika. Szczerze mówiąc to on rozczarowuje. Nawet w porównaniu do 1.2tsi. Niska kultura pracy (wibracje trzycylindrowca, koszmarny odgłos pracy), osiągi co najwyżej przeciętne, słaba elastyczność oraz bardzo ale to bardzo słaby dół (uwaga na pojazdach, szczególnie w terenach górzystych)!!! Silnik stara się jak może ale lubi utrzymywanie przynajmniej powyżej 2tys obrotów. Czuć niską pojemność. Zużycie paliwa bez rewelacji - autostrada ok. 7,5l do 140km/h trasa ok. 6,5 teren podgórski (zgodnie z przepisamil. Z górki to nawet i 5l/100.

Silnik 2.8 V6 30V dodano: 14.02.2019

Trzydziestozaworowy 2.8 (lub 2.4) V6 to kawał świetnej roboty jak na konstrukcję sprzed ponad 25 lat. To ostatnia solidna V-ka z rozrządem napędzanym jednym paskiem umieszczonym przed silnikiem, a nie gównianymi łańcuchami w liczbie pięciu sztuk razem z równie gównianymi napinaczami upchanymi od strony skrzyni biegów, jak ma to miejsce w nowszych 2.4. Przeciętne spalanie 9 na trasie i 13 w mieście przy mocy prawie 200KM to jest niezły wynik. Produkcja zakończyła się około 2001 roku. Dzisiaj te silniki są już mocno wyekslopatowane. Podobnie jak diesla, nie kupowało się i nadal nie kupuje dużej benzyny, żeby jezdzić koło domu. Dlatego stare ałdi czy paździeż z motorem 2.8 30V i przebiegiem rzędu 245tyś km wzbudza dziś na twarzy uśmiech politowania. O ile wymiany eksploatacyjne poza granicami naszego kraju mogły przebiegać terminowo, to czas zostawia swój ślad na uszczelnieniach góry silnika, szczególne nastawników faz rozrządu. Warto naprawić to przy okazji wymiany napedu rozrządu. Pomimo tych wycieków jest to mało awaryjna jednostka w porównaniu z nowszymi konstrukcjami. Warto sprawdzić: gumowe węże podciśnienia, które po tylu latach popękały, oraz odmę - szczelność i drożność. Poza tym awarie osprzętu typu cewka, czujniki temperatury, zawory odpowietrzające, itd. są podobne jak w pozostałych autach grupy VW z tamtych lat.

Silnik 1.2 12V VTi / PureTech dodano: 13.02.2019

Samochód kupiony dla żony. Sam jeżdżę fabią 1.4 MPI z 2014. Jakie są różnice? Peugeot jak dla mnie lepiej wygląda, ma wygodniejsze fotele, przyjemniej się prowadzi, ma przyjemniejsza deskę rozdzielczą, jak na 3 cylindry fajna dynamika silnika. Minusy to skrzynia biegów - mało precyzyjna, problem w przypadku wsiadania z kolanami (kierownica jest zbyt nisko przy ustawieniu maksymalnie do góry przy moim wzroście 188cm), słaby lakier - robią się odpryski, polecam nacisnąć na dachu palcem - blacha jest cienka (w skodzie nie wciśnie się tak jak w peugeocie). Poza tym pojawiły się problemy z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach oraz brakiem mocy przy przyspieszaniu. Wymiana świec i filtra powietrza nie pomaga, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Podobno pojawiają się problemy z rozpuszczającym się paskiem rozrządu w oleju i awariami silnika z tym związane. Mnie na szczęście to nie spotkało, zastanawiam się jednak czy nie wymienić rozrządu ze względu na lata... Jeżeli komuś się to przyda, z samochodów które posiadamy wybrał bym bez zastanowienia fabię, choć ma gorsze wyposażenie i jest nieco mniej wygodna. Ze względu na prostą budowę silnika i tańszą eksploatację. 1.4 przy systematycznych wymianach podzespołów robi podobno 400tys. bez problemu. W przypadku peugeota jak dla mnie wydaje się być to trudne do osiągnięcia.

Silnik 1.4 16V ecoFLEX A14XER dodano: 12.02.2019

Małe fajne auto niby miejskie ale ja mieszkam na wsi i jest ok. Jeżdżę nim krótko bo na razie 6 miesięcy lecz bez żadnych przygód. Na nowych zimówkach spisuje się dobrze. jedyne co zmieniłem to koła z 16'' na 15''185/65 (zima)

Wybierz najlepszy typ silnika

TSI
zagłosuj
T-Jet
zagłosuj
THP
zagłosuj
TCe
zagłosuj
EDIT
zagłosuj
EcoBoost
zagłosuj
i-VTEC
zagłosuj
GDI
zagłosuj
SkyActiv-G
zagłosuj
MIVEC
zagłosuj
DIG-T
zagłosuj
VVT-i
zagłosuj
Suma głosów: 3414