Silnik 2.0 16V D4 VVT-i 1AZ-FSE dodano: 25.04.2017

Silnik dobry, bardzo wytrzymały

Silnik 1.6 16V ECOTEC Z16XE dodano: 24.04.2017

Dobry silnik i przy normalnej nodze oraz wymianach oleju przynajmniej co 15tyś zrobi spokojnie 500tyś km !!! Olej pije ale tylko jeśli się go kreci pod 4tyś obr Rozrząd wymieniać tylko od fachowca od opla bo trzeba mieć tu doświadczenie. Sonda lambda lubi się psuć ale tylko ta przed katalizatorem. Proponuję wymienić na DELPHI Spalanie na LPG

Silnik 1.8 i 16V dodano: 22.04.2017

Jestem bardzo zadowolony. Nie ma problemów w trakcie podróży. Mój od 8 lat się nie psuł.

Silnik 1.2 8V TSI / TFSI dodano: 18.04.2017

W dalszym ciągu spisuje się fajnie. Spalanie zajefajne. Nie mniej jednak cena bez upustów za wysoka. Wnętrze (wykończenie) trochę biedne.

Silnik 1.8 20V Turbo dodano: 15.04.2017

Silnik świetnie się sprawuje, tylko pilnować wymian oleju pełen syntetyk. Silnik idealny do kombi, auto jest ciężkie. Na autostradzie brakuje 6 biegu. Ale 140 km/h wciskam przyspieszenie i czuć jak ciągnie. Turbina robi swoje. Polecam na drogi poza miastem. Z gazem BRC nie ma problemu wkrótce kończy się legalizacja butli, i dalej na nowej. Spalanie 10-11 L LPG Taniej od ON.

Silnik 1.2 16V D4F dodano: 12.04.2017

Silnik jeśli chodzi o trwałość jest bardzo dobry, psują się tylko dobrze znane elementy - cewka zapłonowa (wymiana bardzo prosta, cena ok. 200zł), świece zapłonowe (ok. 20 zł za sztukę). Mi jeszcze przy przebiegu 168 000 padło sprzęgło (po prostu się zajechalo, razem z dociskiem, nagle), zaczeło ślizgać. Cena sprzęgła 210zł i 3 czteropaki piwa i "ze szwagrem" w 2 dni wymienione. Świetnie zestopniowana skrzynia, dzięki temu silnik nie jest mułowaty mimo małej mocy, choć czasem brakuje tych kilkunastu koni. Bardzo cichy, szczególnie po wyregulowaniu zaworów. No właśnie. Nie ma tutaj kasatorów luzu zaworowego, trzeba to robić samodzielnie co 40 000 km, a najlepiej i co 30 000 km, jednak jest to dość szybki i prosty proces do zrobienia w domu, a jeśli nie, to mechanik to zrobi za 100zł.

Wybierz najlepszy typ silnika

TSI
zagłosuj
T-Jet
zagłosuj
THP
zagłosuj
TCe
zagłosuj
EDIT
zagłosuj
EcoBoost
zagłosuj
i-VTEC
zagłosuj
GDI
zagłosuj
SkyActiv-G
zagłosuj
MIVEC
zagłosuj
DIG-T
zagłosuj
VVT-i
zagłosuj
Suma głosów: 586