Silnik 1.8 VVT-i dodano: 16.01.2017

Silnik b.dobry spalane oleju 0%

Silnik 1.2 8V TSI / TFSI dodano: 15.01.2017

W seacie Toledo...jeżeli chodzi o hałas to może spokojnie konkurować z traktorami ursus z lat 70-ych. Wyprzedzanie jest możliwe, ale furmanek (z jednym koniem). Polecam osobom z utrata słuchu.

Silnik 1.4 16V MPI dodano: 08.01.2017

Silnik godny polecenia,spisuje sie idealnie praktycznie można powiedzieć ze jest bezawaryjny.Mam go w Polowce od 4 lat i po za drobiazgami takim jak kable i cewki nie było nic robione tylko leje i jeżdże.Spalanie jest niskie na poziomie 7L średnio miasto i trasa nie oszczędzam a auto zbiera się bardzo przyzwoicie.

Silnik 2.0 16V Duratec-HE dodano: 08.01.2017

Posiadam ten silnik w Focusie mk2 kombi. Do tej pory zrobiłem 35 tys km od zakupu auta, aktualny przebieg to 138 tys km. Generalnie po tym przebiegu mogę pochwalić silnik, nie przydarzyła mi się żadna awaria, poza koniecznością wymiany czujnika ciśnienia oleju za 23 zł... Silnik daje nie lekkiemu Focusowi niezłą dynamikę, wystarczającą w codziennym jeżdżeniu, a także na trasach, oczywiście jest to wolnossąca benzyna, a więc aby wykorzystać moc silnika i sprawnie wyprzedzić na trasie trzeba kręcić do 4,5 - 5 tys obrotów, na co dzień silnik ładnie zbiera się już od 2 tys obrotów, może poza 5 biegiem, wtedy lepiej zredukować. Szkoda, że Focus nie ma 6 biegów, przy 140 kmh mamy już 4 tys obrotów, nie jest ani cicho ani ekonomicznie, przy takiej prędkości spalanie oscyluje w okolicy 8.5 litra/100, co i tak jest niezłym wynikiem, najlepsze wyniki spalania udało mi się uzyskać na trasach, gdzie prędkości oscylowały w okolicy 80 -110 km/h i 50- 60 przez miasta (drogi krajowe, sporo miast i ograniczeń do 50km/h), wtedy na 840km wypad w góry spalanie miałem 6.8l/100 i 6.3l/100 (180 km trasa na Terespol). Jeśli ktoś się interesuje tą jednostką i planuje zakup jakiegoś Forda, musi wiedzieć o pewnej rzeczy, której tu nie podano, silnik (a także bliźniaczy 1.8 duratec) miewa poważne problemy z spalaniem oleju, wynika to ze słabej konstrukcji pierścieni zgarniających olej, które są za delikatne i nie tolerują pałowania zimnego silnika, łatwo dochodzi wtedy do zapiekania się pierścieni w rowkach, które przestają pracować i silnik spala nawet do 1 litra oleju na 1000km, jedynie wymiana pierścieni pomoże, ale koszta mogą iść w okolice 3000 zł, jeśli dojdzie wymiana uszczelki, planowanie głowicy i honowanie tulei. U mnie na szczęście ten problem nie występuje, wymieniam olej co ok 10 000 km (Motul 913d) i nie katuję motoru, daję mu czas aby się rozgrzał czyli nawet 10 km spokojnej jazdy. Na forach tematy o tym problemie są bardzo obszerne, a najczęściej problem mają właściciele aut kupionych z niepewnego źródła, od handlarzy lub nieuczciwych sprzedawców. Więc zakup Forda z tym silnikiem jest obarczony pewnym ryzykiem, trzeba od razu pytać sprzedawcę czy silnik bierze olej i ile go bierze.. Druga sprawa, o której tu nie piszą to sławne klapki w kolektorze dolotowym, jeśli silnik nagle zacznie chodzić jak diesel, a zawory mamy zdrowe, czas na wywalenie klapek, bo zakup nowego kolektora do Focusa to jakieś absurdalne 2000 zł, bez klapek ludzie nawet chwalą, że autu poprawiła się dynamika, a jednym minusem mogą (ale nie muszą) być lekko falujące obroty na postoju.

Silnik 2.0 16V Turbo Z20NET dodano: 05.01.2017

Silnik bardzo dynamiczny -godny polecenia.

Silnik 1.2 6V MPI dodano: 04.01.2017

silnik dobry raczej do miasta a nie na trasy przy spokojnej jeździe spalanie 6 l ale jak damy po garach to ponad 7 l .Ceny częsci przyzwoite po za alternatorem i cewkami nie miałem przygód .Polecam ale do miasta

Wybierz najlepszy typ silnika

TSI
zagłosuj
T-Jet
zagłosuj
THP
zagłosuj
TCe
zagłosuj
EDIT
zagłosuj
EcoBoost
zagłosuj
i-VTEC
zagłosuj
GDI
zagłosuj
SkyActiv-G
zagłosuj
MIVEC
zagłosuj
DIG-T
zagłosuj
VVT-i
zagłosuj
Suma głosów: 342